Kesä 2021 on kaartamassa jo hyvää vauhtia loppusuoralle. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin kesät menevät. Sijoitusasuntorintamalla on ollut kaikin puolin kiireinen kesä. Floridan kohteet ovat tänä kesänä työllistäneet yllättävän paljon. Tai eiväthän ne sinänsä työllistä itseäni, vaan paikallista property manageriani, mutta toki asioista etänä stressaaminen käy työstä.
Asunto 6. on ollut kesän murheenkryyni number One! Tuntuu siltä, että joka viikko tulee viesti jostain uudesta ongelmasta; ilmastointilaite on temppuillut useammankin kerran, vesivaraaja ei toimi, viemärit ovat tukkeutuneet ja niin edelleen. Tuntuu, kuin koko talo olisi hajoamassa käsiin! Koska koronan takia USA:n rajat ovat edelleen käytännössä suljettu, on tässä ollut pakko vain yritä selvittää asiaoita property managerin kautta. Myös tämä on osoittautunut välillä varsin haasteelliseksi, koska manageri ei vastaa geneerisiin osoitteisiin lähetettyihin sähköposteihin (suoria sähköpostiosoitteita ei ole saatavilla), ja ainoa tapa saada yhteys manageriyritykseen on asiakaspalvelun chatti, johin kyllä vastataan kohtuullisen nopeasti, mutta jokainen, joka on asioinut anonyymien chat-virkailijoiden kanssa tietää, että asioiden eteenpäin saaminen vaatii aikaa ja hermoja.
Myös asunto 5:n kanssa on ollut hieman hässäkkää. Sielläkin vesivaraaja laukesi tämän kesän aikana (molemmat asunnot, 5. ja 6. sijaitsevat vuonna 2005 valmistuneissa taloissa, sattumaa vai ei?), eli Asuntosijoittaja pääsee kaivelemaan kuvetta tuplana vesivaraajien osalta! Vitosen mielenkiintoisempi, "you gotta be kiddin"-luokan insidentti tapahtui kuitenkin heinäkuun alkupuolella kun sain pitkän sähköpostin taloyhtiön isännöitsijältä. Viestin ydin tiivistyi seuraavaan kappaleeseen:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti